Meer dan duizend bezoekers voor Taxi Expo 2019

Meer dan duizend bezoekers voor Taxi Expo 2019

http://www.taxipro.nl/feed/

Taxi Expo 2019 is op donderdag 10 oktober door meer dan duizend professionals uit de taxibranche bezocht. Daarmee was het één van de meest succesvolle edities van het evenement.

Meer dan veertig exposanten ontvingen op 10 oktober bestaande en nieuwe relaties uit de taxisector. Deze bezoekers konden ook deelnemen aan één of meer van de tien workshops en aan de testritten van de Proefrit Experience. Een kleine 200 mensen woonden gedurende een deel van de dag het Nationaal Congres Contractvervoer bij. De dag werd afgesloten met een gezellige borrel, gevolgd door het traditionele netwerkdiner in Van der Valk Houten.

Onderstaand alvast een korte foto-impressie van Taxi Expo 2019. Een uitgebreider fotoalbum zal binnenkort op TaxiPro worden gepubliceerd.

TE 2019. Foto: ProMedia / Daniël Verkijk

Vincent Krabbendam{authorlink}

Powered by WPeMatico

SchipholTaxi spant kort geding aan tegen NRC

SchipholTaxi spant kort geding aan tegen NRC

http://www.taxipro.nl/feed/

De directeur van SchipholTaxi sleept NRC voor de rechter. Daarmee wil Gamis el Bouakili de krant dwingen om met bewijzen te komen voor de beschuldigingen dat taxichauffeur smeergeld aan het taxibedrijf zouden betalen om van de beste plekken op Schiphol te mogen werken.

NRC publiceerde vorige week over deze kwestie. Taxichauffeurs zouden jarenlang smeergeld hebben betaald aan SchipholTaxi en BIOS om gebruik te mogen maken van de beste plekken op de standplaats Schiphol Plaza, waar deze bedrijven samen met Willemsen-de Koning concessiehouders zijn. BIOS reageerde kort door de aantijgingen ten stelligste te ontkennen. Dat deed Gamis el Bouakili ook, maar omdat hij als enige bij naam wordt genoemd in het artikel reageerde hij in een uitgebreid interview met TaxiPro op alle aantijgingen.

‘Goede naam beschermen’

Een kleine week later is de storm nog niet gaan liggen, blijkt uit een bericht van El Bouakili aan zijn relaties. Hij benadrukt opnieuw dat hij en zijn omgeving, inclusief SchipholTaxi en de chauffeurs, erg geraakt zijn door het verhaal. “Om de goede naam van zowel SchipholTaxi als mijzelf te beschermen, heb ik in overleg met mijn adviseurs geen andere keuze gezien dan de NRC te dagvaarden in een kort geding. Dat is vandaag dan ook gedaan. Ik wil bevorderen dat de NRC bereid is de documenten en geluidsopnamen waar ze zich op beroept openbaar te maken. Alleen dan kan ik me verweren.”

Wil je ook elke week de gratis nieuwsbrief van TaxiPro ontvangen? Vul hier jouw e-mailadres in:

Vincent Krabbendam{authorlink}

Powered by WPeMatico

Taxi Innovatie Prijs 2019 voor Volkswagen e-Crafter rolstoelbus

Taxi Innovatie Prijs 2019 voor Volkswagen e-Crafter rolstoelbus

http://www.taxipro.nl/feed/

De elektrische rolstoelbus Volkswagen e-Crafter is door de lezers van TaxiPro gekozen tot winnaar van de Taxi Innovatie Prijs 2019. De tweede en derde plaats waren voor de elektrische rolstoeltaxi Peugeot Traveller en BPme, een nieuw betaalsysteem voor brandstof.

Er werd door de lezers van TaxiPro bijna 1.100 keer gestemd op de genomineerden voor de Taxi Innovatie Prijs. Iets meer dan 20 procent daarvan was voor het nieuwe betaalsysteem voor brandstoffen, BPme. Met 23,6 procent van de stemmen viel de elektrische rolstoeltaxi Peugeot Traveller, ontwikkeld door Freedom Auto Aanpassingen, nog net iets beter in de smaak. De hoogste trede van het podium was echter voor de Volkswagen e-Crafter rolstoelbus. Dit voertuig kreeg uiteindelijk 25,7 procent van de stemmen.

TIP 2019

Vincent Krabbendam{authorlink}

Powered by WPeMatico

Taxi Kaijer en IvoTax uitgeroepen tot Beste Taxibedrijven 2019

Taxi Kaijer en IvoTax uitgeroepen tot Beste Taxibedrijven 2019

http://www.taxipro.nl/feed/

Taxi Kaijer uit Wervershoof en IvoTax uit Eindhoven zijn de eerste winnaars van de TaxiPro Awards voor Beste Taxibedrijven. De lezers van het online vakblad kozen Taxi Kaijer tot winnaar in de categorie grote ondernemingen, terwijl IvoTax aan de haal ging met de award voor kleine en middelgrote taxiondernemingen. De winnaars werden bekendgemaakt tijdens het netwerkdiner na afloop van Taxi Expo 2019.

De afgelopen tijd konden taxibedrijven worden voorgedragen om in aanmerking te komen voor de eerste TaxiPro Awards. Dat leidde in beide categorieën tot uiteindelijk drie genomineerden. Voor de kleinere bedrijven was het een nek aan nekrace tussen Taxi van der Hulst uit Tilburg en IvoTax uit Eindhoven. Die eerste pakte uiteindelijk bijna 46 procent van de stemmen, maar IvoTax wist zelfs ruim 49 procent van de stemmen te behalen. Op onderstaande foto neemt eigenaar Ivo Jansen (rechts) de award in ontvangst.

TE 2019 awards

In de categorie grote taxibedrijven ging de strijd lang gelijk op tussen de drie genomineerden. Meer dan 1.400 mensen brachten hun stem uit in deze categorie. Dat leidde uiteindelijk tot een derde plaats voor UVO Vervoer uit Uithuizermeeden, dat 22 procent van de stemmen kreeg. Bijna 30 procent stemde op Willems Business Cars uit Hoogeloon. De winnaar werd Taxi Kaijer uit Wervershoof, met 36,5 procent van de stemmen. Op de foto is een tevreden Rob Kaijer (rechts) te zien met de award en bijbehorende bos bloemen.

TE 2019 awards

Wil je ook elke week de gratis nieuwsbrief van TaxiPro ontvangen? Vul hier jouw e-mailadres in:

Vincent Krabbendam{authorlink}

Powered by WPeMatico

Taxi Expo 2019 is begonnen

Taxi Expo 2019 is begonnen

http://www.taxipro.nl/feed/

In Expo Houten heeft donderdag om 09.00 Taxi Expo 2019 zijn deuren geopend. Tot 18.00 uur kan de sector langs bij meer dan veertig exposanten, deelnemen aan diverse workshops en testritten maken op de Proefrit Experience. De organisatie verwacht meer dan duizend deelnemers te mogen verwelkomen.

Over de veranderingen die het vakevenement voor de taxisector heeft ondergaan, is al het nodige gezegd en geschreven. Deelname aan de beurs, workshops en Proefrit Experience is gratis, dus iedereen kan het vernieuwd evenement met eigen ogen komen aanschouwen. We zetten nog even kort op een rij waarom zo’n bezoek de moeite waard is

  • Op de vakbeurs tonen tientallen bedrijven en organisaties hun nieuwe producten en diensten
  • Meer dan duizend mensen uit de taxisector ontmoeten elkaar in Houten om bij te praten
  • Tien workshops over relevante onderwerpen voor de taxibranche
  • De innerlijke mens kan worden verzorgd op de beide cateringterassen
  • Het Nationaal Congres Contractvervoer zorgt voor extra verdieping
  • Er kunnen testritten worden gemaakt met taximodellen van bekende automerken
  • De beurs wordt afgesloten met een gezellige borrel
  • En vanaf 18.30 uur wordt de dag als geheel besloten met het netwerkdiner bij Van der Valk in Houten

Er is kortom genoeg te doen, zien en beleven op Taxi Expo 2019. Nog niet aangemeld maar wel zin om toch even langs te komen? Aanmelden kan alsnog op onze website en anders wordt de inschrijving ter plekke geregeld. De beurs duurt tot 18.00 uur.

Vincent Krabbendam{authorlink}

Powered by WPeMatico

Kiwa start uitgifte nieuwe BCT-kaarten

Kiwa start uitgifte nieuwe BCT-kaarten

http://www.taxipro.nl/feed/

De komende maanden geeft Kiwa Register de nieuwe boordcomputer taxi-kaarten met G3-certificaat uit. Deze actie is nodig omdat de G2-certificaten op de kaarten in maart 2020 vervallen. Iedereen met een BCT-kaart die na 1 januari 2020 nog geldig is, krijgt eenmalig gratis een nieuw exemplaar.

Kiwa Register start deze maand met de uitgifte van de nieuwe kaarten. De huidige kaarten hebben allemaal een G2-veiligheidscertificaat met een einddatum van 20 of 21 maart 2020. Daarom moeten ze voor die tijd worden vervangen door exemplaren met een G3-certificaat, want dat kan alleen door de certificaten op een nieuwe kaart te zetten. De nieuwe kaarten krijgen de resterende looptijd zoals die vermeld is op de beschikking die bij de G2-kaart is geleverd.

Aanvragen niet nodig

“Omdat de Minister van Infrastructuur en Waterstaat heeft besloten de nieuwe kaarten eenmalig te vergoeden, kan Kiwa Register deze kaarten gratis verstrekken aan alle kaarthouders met een chauffeurskaart, ondernemerskaart en/of keuringskaart die na 1 januari 2020 nog geldig is”, legt een woordvoerder uit. “Wij zullen de komende maanden dus alle kaarten laten produceren en grotendeels vóór 1 januari 2020 ter beschikking stellen. Kaarthouders krijgen vanzelf bericht dat hun kaart gemaakt wordt, ze hoeven hem niet aan te vragen.”

Alle kaarten die in het laatste kwartaal van 2019 vervallen, kunnen volgens het reguliere proces worden vervangen: middels een verlenging voor eigen kosten. “Deze kaarten verlopen al voor 1 januari 2020 en op het moment dat we G3-kaarten produceren krijgt deze groep houders dan ook een G3”, legt de woordvoerder uit.

Tijdsdruk

Het besef is er bij Kiwa dat er druk op de operatie staat. “Het hele project is onderhevig aan tijdsdruk. Het wordt een uitdaging om alle 60.000 kaarten in minder dan drie maanden te produceren. Daar komt nog bij dat de kaarthouders zelf moeten zorgen dat ze de kaart in ontvangst nemen. Dus hoewel we ons best doen om het voor 2020 klaar te hebben, zal dit heel lastig worden.”

Ongeveer twee weken voordat de kaart wordt geproduceerd, ontvangt de kaarthouder een brief waarin staat dat hij of zij de kaart binnenkort kan verwachten. Zodra de kaart gereed is krijgt de kaarthouder een brief waarmee men een afspraak kan maken voor de levering van de kaart. “Deze moeten wel persoonlijk in ontvangst worden genomen. Het is mogelijk om de kaart te laten bezorgen door AMP, maar voor dit project zullen ook tijdelijk afhaallocaties worden ingericht zodat kaarthouders (ook op afspraak) zelf langs kunnen gaan om de kaart in ontvangst te nemen.”

Software-update

Voor het gebruik van de BCT-kaarten met G3-certificaat is een software-update van de boordcomputer taxi nodig. Kaarthouders zijn er zelf verantwoordelijk voor dat deze plaatsvindt en dienen daar contact voor op te nemen met hun BCT-leverancier. De BCT werkt na de update ook nog met de G2-kaart, men hoeft dus niet te wachten met het uitvoeren van de software update. Bij gebruik van de boordcomputer vanaf 1 januari aanstaande dient de kaart met G3-certificaat worden gebruikt.

Op donderdag 10 oktober staat Kiwa Register op vakbeurs Taxi Expo 2019. Voor vragen over het uitleveren van de nieuwe kaarten, kan iedereen die werkzaam is in de taxibranche hier terecht. Ook is alle informatie online te vinden.

Vincent Krabbendam{authorlink}

Powered by WPeMatico

Sociaal Fonds Taxi wordt Sociaal Fonds Mobiliteit

Sociaal Fonds Taxi wordt Sociaal Fonds Mobiliteit

http://www.taxipro.nl/feed/

Sociaal Fonds Taxi (SFT) krijgt per 1 januari 2020 een andere naam. De organisatie gaat dan verder als Sociaal Fonds Mobiliteit, een naam die beter de lading dekt van de bezigheden.

“Die activiteiten veranderen namelijk niet maar het bestuur van Sociaal Fonds Taxi is van mening dat het woord ‘taxi’ in steeds mindere mate de lading dekt van de bedrijven en werknemers waar Sociaal Fonds Taxi zich op richt.” Het woord in kwestie wordt namelijk vaak gebruikt voor de opstap- en bestelmarkt, ook wel de consumentenmarkt genoemd. Maar het meeste vervoer betreft dat van doelgroepen met een mobiliteitsbeperking.

Alle vormen van vervoer

Deze bedrijven met personeel in loondienst “houden zich voornamelijk bezig met zorgvervoer, zoals leerlingenvervoer, wmo-vervoer en ziekenvervoer. Maar ook aanvullend OV, huisartsenpostvervoer en zakelijk vervoer. Onder de term ‘mobiliteit’ vinden alle vormen van vervoer een plek”, meent het bestuurd van SFT/SFM.

Tevens speelt de naamswijziging in op toekomstige ontwikkelingen, zoals Mobility as a Service, en op de verdere integratie van openbaar vervoer en doelgroepenvervoer. De naamswijziging leidt ertoe dat de werknemers en werkgevers in de taxibranche voortaan Sociaal Fonds Mobiliteit als afzender vermeld zien staan op de communicatie-uitingen die voorheen door Sociaal Fonds Taxi werden verzorgd. De naamswijziging krijgt ook volop aandacht tijdens Taxi Expo 2019, waar SFT/SFM donderdag 10 oktober één van de exposanten is.

Vincent Krabbendam{authorlink}

Powered by WPeMatico

Directeur SchipholTaxi: absoluut geen smeergeld aan ons betaald

Directeur SchipholTaxi: absoluut geen smeergeld aan ons betaald

http://www.taxipro.nl/feed/

NRC bracht onlangs aan het licht dat taxichauffeurs smeergeld zouden betalen om vanaf de beste plekken op de standplaats van Schiphol te mogen werken. In een exclusief interview met TaxiPro ontkent Gamis el Bouakili, directeur van SchipholTaxi, ten stelligste alle beschuldigingen. Dat geldt voor de vermeende smeergeldbetalingen, maar ook voor de aantijging dat hij tegen de regels zowel politieagent als directeur van een taxibedrijf was. El Bouakili vermoedt dat er een groep rancuneuze chauffeurs achter de verhalen schuilgaat.

Het NRC-artikel stelt dat chauffeurs jarenlang smeergeld aan vertegenwoordigers van SchipholTaxi moesten betalen om mee te mogen draaien binnen het concessie-systeem. Het zou om bedragen van 5.000 euro per chauffeur gaan. Is dat inderdaad gebeurd? En gebeurt het nog? 

“SchipholTaxi heeft geen vertegenwoordigers, buiten de medewerkers die in dienst zijn van ons bedrijf. Geen van deze medewerkers is ooit door SchipholTaxi op pad gestuurd om betalingen te vragen of te ontvangen voor het rijden van en naar Schiphol. Het is dan ook pertinent onwaar dat er smeergeld – het woord alleen al – aan SchipholTaxi, een van haar medewerkers of haar directie is betaald.”

Jouw rol binnen het geheel is volgens het onderzoek dat je chauffeurs na hun betaling meedeelde dat ze waren geselecteerd. Wat klopt daar van?

“Chauffeurs werden geselecteerd aan de hand van hun aanmelding en dossier. Zodra hun aanmelding en dossier behandeld en akkoord bevonden waren, ontvingen zij een gestandaardiseerd bericht dat ze door de eerste selectie heen waren. Dit bericht werd inderdaad vanuit mijn naam als algemeen directeur verstuurd. Zoals gezegd kwamen daar geen betalingen aan te pas.”

Het onderzoek is gebaseerd op gesprekken met zo’n zestig betrokken mensen en onderbouwd met onder meer mails en geluidsdocumenten. Als deze verhalen niet kloppen, waarom worden ze dan door zoveel mensen onderschreven? 

“Het is heel erg lastig, zo niet onmogelijk, om je te verweren tegen anonieme bronnen. De taxibranche kenmerkt zich helaas door roddel, achterklap en wilde indianenverhalen. Ik heb sterk de indruk dat we hier te maken met een groep rancuneuze chauffeurs die erop gebrand is om onze organisatie en mij in persoon te schaden. Deze groep is al langere tijd bezig om dit voor elkaar te krijgen en heeft nu kennelijk voldoende aanhang gevonden.

Van de 60 betrokkenen is overigens iets meer dan de helft taxichauffeur, waarvan volgens de journaliste van NRC het merendeel bij ons is, maar vooral wás aangesloten. Het gaat om circa 20 tot 25 chauffeurs, die door ons zijn geschorst of uitgesloten. Ik hecht aan kwaliteit van dienstverlening. Iedere chauffeur is ambassadeur van SchipholTaxi. Servicegerichtheid is een heel belangrijk selectiecriterium. Zo willen wij werken. 

Zoals gezegd, de kritiek is anoniem. Het is ontzettend moeilijk om je daartegen te verdedigen. Wij roepen het NRC dan ook op om de mails en geluidsdocumenten, waar ze het over hebben, openbaar te maken omdat wij absoluut zeker weten dat er geen mails en/of geluidsdocumenten bestaan die de conclusie onderschrijft. Een conclusie die, zoals gezegd, zeer schadelijk is voor ons bedrijf, onze medewerkers en mijzelf. Dat doet pijn.”

Jij was jarenlang zowel hoofdagent bij de politie als directeur van SchipholTaxi, terwijl een agent geen nevenfunctie in de taxiwereld mag hebben. Waarom had je deze functie dan toch? 

“Bepaalde beroepen, zoals taxichauffeur of horecaportier, zijn specifiek uitgesloten als nevenwerkzaamheid bij de politie. Dat geldt echter niet voor de functie van bestuurder van een taxiorganisatie. Beroepen die niet specifiek zijn uitgesloten dienen om de twee jaar gemeld te worden en worden beoordeeld. Ik heb elke twee jaar keurig conform alle protocollen mijn nevenwerkzaamheden gemeld en elke twee jaar ook schriftelijk toestemming gehad. Ik kan dat bewijzen. Ook deze beschuldiging is dus pertinente onzin.”

SchipholTaxi is in een jaar of vijf ongeveer vijf keer zo groot geworden als het om aangesloten chauffeurs gaat. Is dat niet te veel om te behappen? Is SchipholTaxi, of ben jij, niet te ambitieus geweest? 

“Wij zijn inderdaad aardig gegroeid dankzij de inzet van velen. Daar ben ik trots op. Maar we leven in Nederland. Succes van een ander pruimen we vaak niet. En dan draag ik ook nog eens een niet-Nederlandse naam… Ik denk dat voor een deel die rancuneuze houding van enkelen daaruit voortkomt. Naar, maar ik laat me er niet door afleiden. Ik sta voor SchipholTaxi en voor onze mensen. Onze ambitie gaat verder en wij zullen gewoon verder bouwen: in het belang van onze klanten en onze medewerkers.”

Wat is de volgende stap in deze zaak? Kom je in actie tegen de beschuldigingen, of overweeg je terug te treden als directeur van SchipholTaxi?

“Ik kan en zal dit unfaire artikel niet over mijn kant laten gaan en ga de krant vragen om onze kant van het verhaal ook te belichten. Ik heb alle vragen beantwoord, maar NRC heeft niets van mijn inhoudelijke reactie in het verhaal opgenomen, waardoor de beeldvorming bijzonder eenzijdig is. Van een ‘kwaliteitskrant’ had ik toch meer zorgvuldigheid verwacht. Mocht NRC onze kant niet willen belichten, dan overwegen we serieus juridische stappen tegen de krant. Zoals ik al aangaf, die gaat over de goede naam en faam van onze organisatie en mij persoonlijk. Wat we in jaren met elkaar hebben opgebouwd, laten we hierdoor niet stukmaken.”

Hoe is de reactie van de aangesloten chauffeurs, zorgt dit voor onrust binnen jullie organisatie of twijfel over jouw rol als directeur?

“Men is wat gewend in deze branche, dus intern is er geen tot weinig onrust. We praten veel met elkaar. De betrokkenheid en steun van aangesloten chauffeurs maken ons trots. Er is ook zeker geen twijfel over mijn rol als directeur.”

Wil je verder nog iets kwijt over deze kwestie?

“Ik vind het verdrietig dat jarenlang hard werken en ondernemen op deze manier totaal ongefundeerd in een kwaad daglicht worden gesteld. Maar ik kan tegen een stootje: ik laat SchipholTaxi hierdoor niet stukmaken. We komen hier sterker uit.”

Vincent Krabbendam{authorlink}

Powered by WPeMatico

Gooi- en Vechtstreek vindt reactie KNV op plan inbesteden voorbarig

Gooi- en Vechtstreek vindt reactie KNV op plan inbesteden voorbarig

http://www.taxipro.nl/feed/

Volgens de regio Gooi- en Vechtstreek is brancheorganisatie KNV erg voorbarig met zijn kritiek op de plannen van de gemeenten om hun vervoer zelf te gaan organiseren. De keuze voor bijvoorbeeld inbesteden in plaats van aanbesteden is nog niet definitief gemaakt. Wel onderzoeken de acht gemeenten de mogelijkheden om hun doelgroepenvervoer beter te organiseren en de kwaliteit ervan naar een hoger plan te tillen.

Vorige week reageerde KNV per brief op het voornemen van het samenwerkingsverband regio Gooi- en Vechtstreek om hun doelgroepenvervoer op een andere manier in de markt te gaan zetten. Op 10 oktober wordt over dat traject verteld tijdens het Nationaal Congres Contractvervoer in Houten. Volgens KNV is de waarschijnlijke keuze voor inbesteden gebaseerd op veel te optimistische conclusies van een haalbaarheidsonderzoek. Maar dat standpunt van de branchevereniging komt voor de samenwerkende gemeenten juist weer te vroeg, meldt Binnenlands Bestuur.

Voorzieningen samenvoegen

“We zijn aan het onderzoeken of we het leerlingenvervoer, het wmo-vervoer en het dagbestedingsvervoer beter kunnen organiseren. We hebben nu weinig grip op de efficiency en op de klanttevredenheid”, aldus wethouder Maarten Hoelscher van Huizen namens het regioverband. “We bekijken of en hoe we de drie voorzieningen kunnen samenvoegen, en of we die opdracht vervolgens in de markt gaan zetten of inbesteden.”

Fatsoenlijk betaald

Momenteel loopt een aanvullend haalbaarheidsonderzoek, zodat de gemeenten hun keuze echt weloverwogen kunnen maken. De regio wil in de eerste plaats kwalitatief en betrouwbaar vervoer hebben, dat wordt verzorgd door goede chauffeurs die daar fatsoenlijk voor betaald worden. De knoop moet nog dit jaar worden doorgehakt en de nieuwe contracten moeten in 2021 ingaan. Hoelscher geeft aan de reactie van KNV war voorbarig te vinden en wil nog niet in detail reageren, maar geeft wel aan dat de gemeenten niet de rol van taxibedrijf op zich willen nemen.

Er zijn nog kaarten beschikbaar voor deelname aan het Nationaal Congres Contractvervoer, aanstaande donderdag in Houten. De plannen van de regio Gooi- en Vechtstreek komen daar aan bod, net als diverse andere actuele onderwerpen. Meld je nu aan voor deelname, want het congres is al over enkele dagen.

Vincent Krabbendam{authorlink}

Powered by WPeMatico

BP Tankpas geeft toegang tot grootste LNG-netwerk Nederland

BP Tankpas geeft toegang tot grootste LNG-netwerk Nederland

http://www.taxipro.nl/feed/

Zakelijke klanten van BP kunnen nu ook alternatieve brandstoffen, zoals LNG, met hun BP Tankpas kopen. Het bedrijf heeft hiertoe de krachten gebundeld met twee partijen die actief zijn in de wereld van alternatieve brandstoffen, Greenpoint Fuels en Rolande.

Het initiatief past in BP’s streven om “een leidende rol te spelen in de transitie naar een duurzame wereld. Niet alleen door de eigen CO2-emissies te verlagen, maar ook door klanten te helpen met het behalen van hun duurzaamheidsdoelen. Door LNG te tanken, kunnen ondernemers de schadelijke emissies van hun wagenpark aanzienlijk verminderen”, aldus BP.

Netwerk uitgebreid

De vraag naar duurzame alternatieven voor benzine en diesel wordt steeds groter. Als mobiliteitspartner van zakelijke chauffeurs is BP ervan overtuigd dat alternatieve brandstoffen, zoals LNG, bedrijven kunnen helpen hun CO2-voetafdruk op een economisch verantwoorde manier te verkleinen. “Door samen te werken met Greenpoint Fuels en Rolande neemt BP de koppositie in als het gaat om alternatieve brandstoffen voor de zakelijke markt.”

Rolande is de grootste LNG-leverancier in Nederland. Op dit moment beschikt het bedrijf over veertien LNG-tankstations door heel Nederland. Dit netwerk wordt voortdurend uitgebreid. Zakelijke klanten van BP kunnen verder alternatieve brandstoffen tanken bij acht multifunctionele tankstations van Greenpoint Fuels in de buurt van belangrijke logistieke punten en op drukke verkeersaders. Deze onbemande stations zijn 24 uur per dag en zeven dagen per week geopend. Elk station biedt minstens één duurzaam alternatief voor reguliere brandstoffen.

CO2-uitstoot verminderen

“Bij BP helpen wij onze klanten met een uitgebreid dieselnetwerk. Daarnaast bieden wij toegang tot het grootste LNG-netwerk in Nederland met op dit moment 22 tankstations. Zo kunnen onze klanten de CO2-uitstoot van hun wagenpark aanzienlijk verminderen,” zegt Erik Zwaan, Card Sales Manager bij BP Nederland & België. “Veel van onze klanten zijn druk bezig met het verduurzamen van hun wagenpark. Logisch dus dat ze gebruik willen maken van tankstations waar ze, op een gemakkelijke en efficiënte manier, terecht kunnen voor alternatieve brandstoffen zoals LNG.”

Vincent Krabbendam{authorlink}

Powered by WPeMatico