Politie vindt 15 kilo cocaïne in kofferbak taxi

Politie vindt 15 kilo cocaïne in kofferbak taxi

http://www.taxipro.nl/feed/

De politie heeft in de kofferbak van een taxi 15 kilo cocaïne aangetroffen. De taxichauffeur is inmiddels vrijgelaten maar zijn passagier zit nog vast.

Het voorval vond afgelopen maandag plaats, maar de politie maakte het pas later in de week bekend. Plaats van handeling was een parkeerplaats aan de Logger in Amstelveen. Twee politiemensen zagen een man daar “verdachte handelingen” plegen. Vervolgens stapte hij als passagier in een taxi.

Taxichauffeur weer vrij

Omdat de man zich verdacht had gedragen, reden de politiemensen achter de taxi aan. Het voertuig werd vervolgens op de A2 aangehouden en gecontroleerd, waarbij de 15 kilo drugs werd aangetroffen. De passagier en de taxichauffeur werden aangehouden. Die laatste is inmiddels weer vrijgelaten. Dat geldt niet voor de 37-jarige taxiklant, die donderdag wordt voorgeleid bij de rechter-commissaris.

Lees ook:

  • Taxichauffeur vrijgesproken van rol in drugshandel
  • Drugsvervoer met taxi leidt tot achttien maanden cel

Vincent Krabbendam{authorlink}

Powered by WPeMatico

Akkoord uitstootvrij doelgroepenvervoer weer uitgebreid

Akkoord uitstootvrij doelgroepenvervoer weer uitgebreid

http://www.taxipro.nl/feed/

Acht gemeenten in Noord-Brabant hebben zich verbonden aan het streven dat het doelgroepenvervoer in 2025 uitstootvrij moet zijn. Het totale aantal gemeenten, vervoerders en voertuigleveranciers dat meewerkt aan dat doel is daarmee op ongeveer tachtig beland.

Afgelopen maandag werd het akkoord ondertekend door vertegenwoordigers van acht gemeenten in Noord-Brabant. Het gaat dan om Bergen op Zoom, Woensdrecht, Steenbergen, Etten-Leur, Drimmelen, Baarle-Nassau, Alphen-Chaam en Altena. Zij zetten hun krabbel tijdens een mobiliteitscongres van de regio West-Brabant, meldt BN/De Stem.

Overwegen om aan te haken

Binnen die regio werken zestien gemeenten samen op het gebied van mobiliteit. De helft gaat nu dus voor uitstootvrij doelgroepenvervoer in 2025, maar de andere helft heeft zich daar niet bij aangesloten. Tijdens het congres vertelde wethouder Andrew Harijgens van Bergen op Zoom dat in sommige gemeentes nog wordt overwogen om aan te haken. Andere gemeenten kiezen er voor om dat niet te doen, bijvoorbeeld omdat ze vrezen dat de kosten voor het vervoer daardoor sterk zullen oplopen.

In juni 2018 werd het akkoord formeel door tientallen partijen getekend. In oktober van dat jaar kwamen daar nog eens tientallen gemeenten bij. Recent sloten nog zeven gemeenten in Zuid-Holland aan en nu dus acht in het westen van Noord-Brabant. Ook diverse vervoerders en voertuigleveranciers nemen deel.

Lees ook: Samenwerking voor uitstootvrij doelgroepenvervoer groeit door

Wil je ook elke week de gratis nieuwsbrief van TaxiPro ontvangen? Vul hier jouw e-mailadres in:

Vincent Krabbendam{authorlink}

Powered by WPeMatico

Staatssecretaris spreekt op bijeenkomst KNV

Staatssecretaris spreekt op bijeenkomst KNV

http://www.taxipro.nl/feed/

Staatssecretaris Stientje van Veldhoven is één van de sprekers tijdens het jaarevent van KNV Zorgvervoer en Taxi. Deze bijeenkomst vindt dit jaar plaats op 12 juni in Bunnik.

Na een aantal jaren in Utrecht verhuist de bijeenkomst voor de 2019-editie naar het BOVAG-huis in Bunnik. Daar wordt om 13.30 uur begonnen en is het eerste uur ingeruimd voor netwerken. Om 14.30 uur begint het plenaire deel. Daarin zal dus onder meer de staatssecretaris achter de microfoon plaatsnemen om de deelnemers bij te praten.

Van Veldhoven zal dan praten over thema’s als verduurzaming van het vervoer en aanbestedingen, maar ook over Mobility as a Service. De bewindsvrouw geeft haar visie op deze onderwerpen en de toekomstige ontwikkeling ervan. KNV-voorzitter Bertho Eckhardt zal spreken over de ontwikkelingen in de markt en bij de brancheorganisatie zelf.

Deltaplan Mobiliteit

De derde spreker is Jeroen Fukken, directeur innovatie en strategie bij de NS en projectdirecteur van de Mobiliteitsalliantie. Fukken zal ingaan op de ontwikkelingen van het Deltaplan Mobiliteit dat dit voorjaar wordt gepresenteerd. De laatste spreker is Jan Bessembinders, specialist op het gebied van milieu en veiligheid bij BOVAG. Hij neemt samen met de deelnemers een kijkje in de toekomst van alternatieve brandstoffen. De dag wordt afgesloten met een netwerkborrel. Leden en relaties van KNV kunnen zich inschrijven voor deelname op de vernieuwde website van KNV.

Wil je ook elke week de gratis nieuwsbrief van TaxiPro ontvangen? Vul hier jouw e-mailadres in:

Vincent Krabbendam{authorlink}

Powered by WPeMatico

Gemeenten Gooi- en Vechtstreek overwegen eigen vervoersorganisatie

Gemeenten Gooi- en Vechtstreek overwegen eigen vervoersorganisatie

http://www.taxipro.nl/feed/

Acht gemeenten in de regio Gooi- en Vechtstreek willen hun doelgroepenvervoer mogelijk in eigen beheer gaan organiseren. Zo’n vervoersorganisatie zou moeten zorgen voor de invloed op kwaliteit en efficiëntie die de gemeenten nu menen te missen.

Binnen het regioverband werken acht gemeenten samen: Blaricum, Eemnes, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Weesp en Wijdemeren. Het vervoer is onderverdeeld over diverse contracten en vervoerders. De gemeenten hebben naar hun idee te weinig grip op de kwaliteit en efficiëntie. Daarom word nu door de Regio G&V onderzocht hoe het doelgroepenvervoer anders kan worden georganiseerd, meldt de Gooi- en Eemlander.

Aanvankelijk was het idee om te kijken naar regionale bundeling van het vervoer. Het onderliggende idee is dat de gemeenten bij die aanpak beter kunnen inspelen op klachten en sturen op kwaliteit. Maar naarmate het onderzoek vorderde, bleek die bundeling niet alle oplossingen te bieden. Met zoveel verschillende contracten één startdatum vinden is bijvoorbeeld lastig, net als tussentijds bijsturen.

Rechtstreeks sturen

Vervolgens ontstond het idee om het vervoer in eigen beheer te nemen en onder te brengen bij het regionale samenwerkingsverband. De verwachting is dat de gemeenten binnen die aanpak wél rechtsreeks op kwaliteit kunnen sturen als ze dat nodig vinden. Ook wordt van zo’n eigen vervoersorganisatie verwacht dat deze de efficiëntie ten goede komt.

Of dat ook zo is, wordt de komende tijd onderzocht. Ook andere mogelijkheden om het doelgroepenvervoer in de acht gemeenten te verbeteren, worden in dat onderzoek meegenomen. Dat er een nieuwe opzet moet komen is voor de gemeenten wel duidelijk, maar eerder dan in 2021 hoeft deze niet te worden verwacht.

Wil je ook elke week de gratis nieuwsbrief van TaxiPro ontvangen? Vul hier jouw e-mailadres in:

Vincent Krabbendam{authorlink}

Powered by WPeMatico

Taxichauffeurs demonstreren op 18 april in Amsterdam

Taxichauffeurs demonstreren op 18 april in Amsterdam

http://www.taxipro.nl/feed/

Chauffeurs van Toegelaten Taxi Organisaties gaan op 18 april in Amsterdam demonstreren voor een gelijker speelveld in de taximarkt. Ze worden daarbij gesteund door vakbond FNV Taxi. Als de demonstratie niet het gewenste resultaat oplevert, volgen er ook acties in andere steden.

In februari werd er voor het eerst gedemonstreerd door taxichauffeurs uit diverse steden. Met honderden tegelijk verzamelden zij zich op het Malieveld in Den Haag om hun ongenoegen te uiten. De nadruk kwam daarbij vooral te liggen op de vermeende oneerlijke concurrentie met Uber-chauffeurs. Voor 19 maart werd een tweede actie gepland, toen met steun van FNV Taxi en het streven dat duizend TTO-chauffeurs uit verschillende steden zouden deelnemen. Deze actie werd echter afgelast vanwege de tramaanslag in Utrecht enkele dagen daarvoor.

In de tussentijd werd er overlegd door vakbond, chauffeurs en overheid. “Dat was een positief gesprek waarin diverse toezeggingen werden gedaan”, legt Gerrit Jansen van FNV Taxi uit. “Maar in een volgend gesprek werden weer hele andere dingen gezegd, waardoor dat positieve gevoel helemaal verdween en we besloten alsnog een demonstratie te organiseren.”

30 euro per dag

In plaats van het Malieveld moet dat nu gaan gebeuren op de Dam in Amsterdam, de stad waar de problemen die in veel andere plaatselijke taximarkten spelen het grootst zijn. Jansen: “Vorige week hadden we een bijeenkomst met zo’n 100 chauffeurs op ons kantoor in Amsterdam. Eén van hen had die dag maar 30 euro verdiend. Het water staat veel taxichauffeurs echt aan de lippen.”

Met de demonstratie willen de chauffeurs een aantal zaken bereiken: gelijk speelveld voor alle taxichauffeurs en -diensten, het maximeren van het aantal werkzame chauffeurs in een gebied, betere controle en handhaving en een sterkere aanpak van schijnzelfstandigheid.

Druk opvoeren

Dat er op de Dam wordt geprotesteerd, betekent niet dat dit drukke stukje Amsterdam met honderden taxi’s wordt geblokkeerd. Aan de demonstratie kunnen TTO-chauffeurs uit Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Eindhoven deelnemen. Zij worden opgeroepen om zoveel mogelijk met het openbaar vervoer of al carpoolend naar Amsterdam te komen. Wethouder Sharon Dijksma is uitgenodigd om de eisen in ontvangst te nemen, maar de actie is nadrukkelijk bedoeld om de problemen in de hele Nederlandse taximarkt aan te kaarten.

“We hopen met deze demonstratie de druk zodanig op te voeren dat er echt maatregelen worden genomen om tot afspraken over een gelijk speelveld in de taximarkt te komen”, zegt Gerrit Jansen. “Als dat niet gebeurt, dan zullen we ook in andere grote steden demonstraties gaan houden. We gaan echt alle middelen inzetten om ons doel te bereiken.”

Wil je ook elke week de gratis nieuwsbrief van TaxiPro ontvangen? Vul hier jouw e-mailadres in:

Vincent Krabbendam{authorlink}

Powered by WPeMatico

Taxi Wegman failliet

Taxi Wegman failliet

http://www.taxipro.nl/feed/

Vervoersbedrijf Wegman uit Ameide is failliet verklaard. Vorige week vroeg het bedrijf nog uitstel van betaling aan. Het vervoer dat Wegman voor verschillende opdrachtgevers verzorgt, wordt voorlopig voortgezet.

Het faillissement betreft diverse BV’s uit de bedrijvengroep waar onder meer Taxi Wegman en Wegman Personenvervoer toe behoren. De onderneming groeide in betrekkelijk korte tijd uit tot een speler van formaat in de Nederlandse markt voor taxivervoer. Anderhalf jaar geleden, zo’n tien jaar na de start, stond de teller op ongeveer 300 voertuigen. In de periode daarna groeide het bedrijf door.

Uitstel van betaling

Taxi Wegman verzorgt onder meer het vervoer van leerlingen en andere doelgroepen in diverse gemeenten in het Groene Hart. Op de site van de Groene Hart Hopper is te lezen dat Wegman uitstel van betaling aanvroeg om een noodzakelijke herstructurering van de organisatie mogelijk te maken. Hiermee is niet voorkomen dat de surseance van betaling is omgezet in een faillissement.

Over de oorzaak van het faillissement is nog niets naar buiten gebracht. Zoals gebruikelijk bij faillissementen van taxibedrijven in het contractvervoer wordt het vervoer zelf voortgezet, terwijl de mogelijkheden voor een doorstart worden verkend.

Lees ook: Wegman gelooft in samenwerking met andere taxibedrijven

Vincent Krabbendam

Powered by WPeMatico

Onderzoek naar ongelijke rechtspositie inschrijvers op aanbestedingen

Onderzoek naar ongelijke rechtspositie inschrijvers op aanbestedingen

http://www.taxipro.nl/feed/

Inschrijvers op aanbestedingen ervaren vaak een ongelijke rechtspositie ten opzichte van aanbestedende diensten. Die mogen bijvoorbeeld hun fouten vaak herstellen terwijl veel inschrijvers het idee krijgen dat ze er na één foutje al uitvliegen. Ook als het tot een juridische strijd komt, ervaren veel inschrijvers ongelijkheid. Momenteel wordt daarom onderzocht of de rechtsbescherming van inschrijvers beter kan worden geregeld.

Liesbeth Haverkort van Infense Advocaten geeft nog een paar voorbeelden van die ervaren ongelijkheid. “Zo heeft het voor inschrijvers vaak geen zin om na een verloren kort geding over een gunningsbesluit in hoger beroep te gaan als een opdracht meteen na afloop van dat kort geding definitief wordt gegund. En er zijn meer belemmeringen in het kader van rechtsbescherming. Denk aan adviezen van de Commissie van Aanbestedingsexperts die niet worden opgevolgd.”

In bijvoorbeeld vervoersaanbestedingen hebben inschrijvers een bepaalde positie binnen de rechtsverhouding met opdrachtgevers. Wet en rechtspraak beschermen die positie, maar het is de vraag of dat wel voldoende gebeurt. Daar wordt momenteel onderzoek naar gedaan. Onderdeel van dit meer door middel van een enquête onder partijen die kijk hebben op de rechtsbescherming van inschrijvers op aanbestedingen. “Ook inschrijvers op aanbestedingen kunnen deze enquête invullen”, aldus Haverkort.

Lopende opdracht

In 2018 nam de Tweede Kamer verschillende moties aan die mede tot de enquête leidden. Een daarvan betreft het gegeven dat in hoger beroep gaan tegen een gunning meestal geen zin heeft als de gunning eenmaal definitief is. Op zich is het natuurlijk mogelijk dat zo’n hoger beroep slaagt. Maar de kans dat de uitvoering van een lopende opdracht alsnog bij een andere partij komt te liggen, is minimaal.

Kamerleden Joba van den Berg (CDA) en Dion Graus (PVV) vinden dat een onwenselijke situatie, omdat het kan voorkomen dat een onrechtmatige gunning in stand blijft. Daarom werd door hen aan de regering gevraagd om bij het onderzoek naar rechtsbescherming bij aanbestedingen ook te kijken naar hoe het hoger beroep het beste tot zijn recht kan komen. De volledige Kamer stemde met deze motie in.

Specialistische kennis

Ook een andere motie van het tweetal werd door de complete Kamer aangenomen. Deze gaat over het inhoudelijk beoordelen van aanbestedingen als er een kort geding over wordt aangespannen. Specialistische kennis daarover is aanwezig bij de Commissie van Aanbestedingsexperts.

De adviezen van dit orgaan zijn echter niet bindend. Aanbestedingen worden ook niet stopgezet of opgeschort terwijl de Commissie aan zo’n advies werkt. Van den Berg en Graus pleiten dan ook voor een zwaardere rol voor de CvA bij het inhoudelijk toetsen van en adviseren over aanbestedingen.

Achterstand bij kort geding

Een derde motie werd ingediend door Martin Wörsdörfer (VVD), Jan Paternotte (D66) en de eerdergenoemde Joba van den Berg. Zij vragen dat de regering bij het onderzoek naar de rechtspositie van inschrijvers aandacht heeft voor een aantal zaken, waaronder de achterstand die inschrijvers hebben in een kort geding. Verder willen zij dat er wordt gekeken naar de mogelijkheid om een vaste rechtbank aan te wijzen voor aanbestedingszaken, zodat ook daar specialisatie ontstaat.

Wil je ook elke week de gratis nieuwsbrief van TaxiPro ontvangen? Vul hier jouw e-mailadres in:

Vincent Krabbendam

Powered by WPeMatico

Wethouder Arnhem: taxiverordening ziet zo snel mogelijk het daglicht

Wethouder Arnhem: taxiverordening ziet zo snel mogelijk het daglicht

http://www.taxipro.nl/feed/

Arnhemse taxichauffeurs kunnen op korte termijn een taxiverordening verwachten die ze beter beschermt tegen zogenaamde taxi-cowboys. Dat belooft wethouder Roeland van der Zee, nadat goedwillende taxichauffeurs deze week dreigden met acties. De wethouder kan echter nog geen tipje van de sluier oplichten over de inhoud van deze taxiverordening, vertelt hij tegen De Gelderlander.

Er wordt al veel langer gevraagd om optreden van de gemeente tegen de problemen in de opstapmarkt van Arnhem, zoals chauffeurs die woekerprijzen rekenen of heel ver omrijden. Door de komst van deze cowboys zou een agressieve sfeer ontstaan en krijgen chauffeurs die zich wel aan de regels houden een slechte naam. Een taxiverordening moet de problemen aanpakken.

Taxiverordening

Er bestaan al jaren plannen voor een taxiverordening in de Gelderse hoofdstad. Een jaar geleden drong de Stichting Kwaliteitstaxi Arnhem (STKA) hier nog op aan. De wethouder erkent dan ook dat deze verordening lang op zich laat wachten, maar stelt dat dit mede komt door een zorgvuldige afstemming met de taxibranche.

Die laatste opmerking kan echter op weinig begrip rekenen van Theo Vegter, voorzitter van de SKTA. Er wordt namelijk al zes jaar gewacht op een taxiverordening. Hij noemt dat een ‘zeer lange tijd voor een zorgvuldige afstemming’. Hij zegt dan ook begrip te hebben voor het ongeduld van de goedwillende taxichauffeurs.

Vegter heeft lang geleden meegewerkt aan de concept taxi-verordening. “Naar mijn idee is de concept taxiverordening die opgesteld is met ambtenaren meer dan een jaar geleden afgerond en is het sindsdien wachten op het standpunt van burgemeester en wethouders en de terugkoppeling aan de raad”, aldus Vegter.

Acties

Afgelopen weekend dreigden taxichauffeurs met klantvriendelijke acties als er niet op korte termijn actie volgt van de gemeente. De chauffeurs namen die stap, nadat een brandbrief van 13 maart niet werd beantwoord. Die brief was ondertekend door tientallen taxichauffeurs.

“We zijn het zat dat een stuk of tien collega’s alle regels aan hun laars lappen en dat er niet tegen hen wordt opgetreden. Hun namen en kentekens van de taxi’s zijn bekend, maar er wordt niet tegen hen opgetreden. Zij verpesten het voor de goedwillende taxichauffeurs. Daarom heb ik deze actie opgezet”, verklaarde initiatiefnemer Fahim Rassuli van AB Taxi zijn actie tegen de regionale krant.

Inge Jacobs

Powered by WPeMatico

Overname alle chauffeurs mogelijk criterium in nieuwe aanbesteding doelgroepenvervoer

Overname alle chauffeurs mogelijk criterium in nieuwe aanbesteding doelgroepenvervoer

http://www.taxipro.nl/feed/

De Nijmeegse wethouder Harriët Tiemens moet zich er hard voor gaan maken dat 100 procent van het personeel wordt overgenomen bij een nieuwe aanbesteding van het doelgroepen- en leerlingenvervoer. Een motie daarvoor op initiatief van de SP is deze week aangenomen in de gemeenteraad van Nijmegen.

Op dit moment is afgesproken dat een nieuwe vervoerder verplicht is om aan 75 procent van de medewerkers van de scheidende vervoerder een baanaanbod te doen.  Maar voor de SP is dit niet voldoende. “Mensen die gebruikmaken van het doelgroepen- en leerlingenvervoer hebben behoefte aan vaste chauffeurs”, verklaart de partij zich nader.

Personeel

Daarbij komt nog dat de SP het onwenselijk vindt dat een deel van het personeel op straat kan komen te staan bij een nieuwe aanbesteding. Terwijl het huidige personeel juist een belangrijke rol speelt bij de positieve beoordeling van dit vervoer in de regio. “De huidige chauffeurs voor het doelgroepenvervoer beschikken over specifieke vaardigheden die eraan hebben bijgedragen dat de cliënttevredenheid een 7,5 scoort”, schrijft de partij in haar motie.

Uiteindelijk werd de motie met 23 stemmen voor en 12 stemmen tegen aanvaard. Overigens stellen de partijen in die motie dat de volledige overname van het personeel een harde eis moet zijn in een nieuwe aanbesteding. Maar volgens de wethouder is dat juridisch niet mogelijk. Wel kan het als criterium worden meegenomen, waarbij punten worden toegekend aan de vervoerder. “Maar BVO DRAN maakt de beslissing, dus ik moet mijn collega’s nog zien te overtuigen van dit standpunt”, stelde ze tegen lokaal media RN7.

Lees ook:

Nieuwe OPOV biedt meer duidelijkheid bij overgang personeel

Inge Jacobs

Powered by WPeMatico

Intrekken vergunning taxichauffeur Utrecht brug te ver

Intrekken vergunning taxichauffeur Utrecht brug te ver

http://www.taxipro.nl/feed/

Een taxichauffeur raakte zijn vergunning kwijt omdat hij bij meerdere incidenten betrokken was. Maar volgens de rechter was het intrekken van de vergunning een te zware maatregel die de gemeente Utrecht in dit geval dan ook niet had mogen nemen.

Taxichauffeurs in de Utrechtse opstapmarkt moeten bepaalde kwaliteitsregels naleven. Klanten mogen niet met fysiek of verbaal geweld of met agressie benaderd worden. Gebeurt dat toch, dan kan een chauffeur zijn vergunning tijdelijk of permanent kwijtraken. De gemeente trekt een vergunning alleen in als een taxichauffeur flink in de fout is gegaan.

In oktober vorig jaar trok de gemeente Utrecht de taxivergunning van de chauffeur in kwestie in. Hij was betrokken bij een aantal incidenten en zou daarmee de regels van de plaatselijke taxiverordening hebben overtreden. Eerst was er een aanvaring met een andere chauffeur; anderhalf jaar later met een klant of omstander. Voor het eerste geval kreeg hij een waarschuwing; het tweede voorval zag de gemeente als de druppel die de emmer deed overlopen.

Schorsing voldoende

De taxichauffeur betoogde zelf echter dat hij geen voorschriften heeft overtreden. Bovendien is hij van mening dat de gemeente geen goed onderzoek heeft uitgevoerd naar hetgeen hij fout zou hebben gedaan. Verder is hij het intrekken van de vergunning een te zwaar middel. Een schorsing was voldoende geweest.

Het tweede voorval was een aanvaring met een andere man op een standplaats. Dit is in zijn geheel gefilmd door cameratoezicht, maar omdat geen van beide mannen aangifte heeft gedaan, zijn die beelden niet beschikbaar. Datzelfde geldt voor het proces-verbaal dat de politie opmaakte.

Het door een omstander gefilmde laatste deel van het voorval is wel beschikbaar. De taxichauffeur zegt dat twee dronken mannen hem uitdaagden. Toen hij reageerde is hij door één van hen geslagen, maar hij zou zelf niet hebben geslagen. Dat is op de beelden niet te zien; wel dat de taxichauffeur naar de man loopt, door hem op de grond wordt gegooid, opstaat, zijn t-shirt uittrekt en weer op hem afloopt.

Zes andere taxichauffeurs

De beschikbare beelden en documenten ondersteunen de verklaring van de man. Er is alleen te zien dat hij geslagen wordt, niet dat hij zelf iemand slaat. Hij zou zijn gedrag niet vertoond hebben als hij niet was aangevallen en mishandeld. Er was, volgens de rechter, geen sprake van verwijtbaar agressief gedrag. Hij reageerde weliswaar agressief, maar pas nadat hij probeerde weg te lopen en aangevallen bleef worden. Zes andere taxichauffeurs onderschrijven zijn versie van het gebeurde.

Drie keer eerder

Het is niet duidelijk wat er aan de gefilmde gebeurtenissen vooraf is gegaan, vindt de rechter. De man is wel uit zijn taxi gestapt en reageerde agressief, dus hij heeft de kwaliteitsregels overschreden. Een maatregel door de gemeente was daarom terecht. Maar het intrekken  van de vergunning is een uiterste maatregel. Die was in Utrecht nog maar drie keer eerder opgelegd, onder meer aan een taxichauffeur die opzettelijk inreed op een student. Volgens de gemeente Utrecht valt het incident waar het in deze zaak om gaat in dezelfde categorie.

Daar is de rechter het niet mee eens. De taxichauffeur is in de fout gegaan, maar niet dermate dat het hem zijn vergunning zou moeten kosten. Daarvoor is er te weinig bekend over het incident als geheel en heeft de gemeente zijn standpunten onvoldoende onderbouwd. Een tijdelijke schorsing van de vergunning was genoeg geweest om de taxichauffeur te straffen.

Wil je ook elke week de gratis nieuwsbrief van TaxiPro ontvangen? Vul hier jouw e-mailadres in:

Vincent Krabbendam

Powered by WPeMatico